Nieuwe bieractie van Meetjesland Cafés steunt de Triangel uit Lievegem

De negen Meetjesland Cafés lanceren een nieuwe actie met Magnumflessen Augustijn Grand Cru. Hiervoor wordt samengewerkt met een nieuwe kunstenaar voor een nieuw goed doel: zorg- en onderwijsgroep de Triangel in Lievegem. De flessen komen opnieuw in beperkte oplage. Ze zijn genummerd en zijn een interessant hebbeding voor verzamelaars. Een ideaal cadeau voor onder de kerstboom.

Kunstenaar

Vorig jaar werkten we voor het etiket op de fles samen met illustrator Lukas Verstraete, afkomstig uit Eeklo. Toen werd op een kunstzinnige manier de Eeklose legende van de Herbakker uitgebeeld. Dit jaar kreeg kunstenaar Kobe De Keyzer uit Lievegem carte blanche. De Keyzer speelt graag met afbeeldingen, letters en grafieken en baseert zich vaak op de wereld van skaters en surfers, design en streetart.

"Voor het etiket op de Magnumflessen wou ik verschillende elementen uit alle gemeentes van Lievegem bij elkaar brengen. De nadruk ligt op wat bewoners verbindt: De Lieve speelt een prominente rol, net als het kanaal Gent-Brugge, de N9 en de verschillende kastelen. De Lieve stroomt door drie gemeentes en biedt heel wat mogelijkheden voor mooie fiets- en wandelroutes om zo de streek en de cafés te verkennen. Maar ik wou ook iets doen met verrassende elementen, zoals het vliegtuig aan de Kokorico of de zoektocht naar de meteoriet die zelfs het nationaal nieuws haalde", zegt kunstenaar Kobe De Keyzer. 

Goed doel

De allereerste actie met magnumflessen bracht vorig jaar meer dan 1000 euro op voor de dienst Oncologie van het AZ Alma in Eeklo die er onder meer een huiselijke sfeer in de ontmoetingsruimte mee creëerde en verzorgingsproducten voor kankerpatiënten kocht.

Dit jaar schenken we opnieuw één euro per verkochte fles aan een goed doel. Dit keer viel de keuze op zorg- en onderwijsgroep De Triangel in Lievegem. "Wij zullen de extra centjes gebruiken voor onze wellness", zegt Griet De Waele van de Triangel. "Ook voor mensen met een beperking bieden water en warmte een helende werking. Onze wellness is hopeloos verouderd. De hele omgeving is koel, te medisch en te klinisch. We hebben een binnenhuisarchitect onder de arm genomen om de hele ruimte een nieuwe look te geven. De steun die we via deze flessenactie ontvangen, zal daar naartoe gaan. We zullen de flessen alvast warm aanbevelen op de kerstmarkt op de Triangel op vrijdag 15 december." 

Samenwerking en verkooppunten

De magnumflessen zijn het gevolg van een unieke samenwerking tussen Meetjesland Cafés, Toerisme Meetjesland, Plattelandscentrum Meetjesland en Brouwerij Van Steenberge uit Ertvelde. Samen zochten we naar een originele manier om de Meetjesland Cafés en de streek in de kijker te zetten. De Meetjesland Cafés zijn een cluster van negen cafés die zich engageren als toeristisch infopunt voor de streek.

De flessen zijn niet te koop in de drankenhandel. Ze zijn vanaf maandag 4 december voor 19,50 euro alleen verkrijgbaar bij:

  • Toerisme Meetjesland op de Huysmanhoeve (Eeklo) van woensdag tot vrijdag tussen 11 en 16u30. (van april tot eind september ook open op zaterdag en zondag)
  • De 9 Meetjesland Cafés
    • De Ramblas (Eeklo)
    • Het Vermaek (Sleidinge)
    • De Kasteeldreef (Lovendegem)
    • Polderzicht (Sint-Jan-in-Eremo)
    • ’t Dorpshart (Watervliet)
    • ’t Durp (Waarschoot)
    • De Hippoliet (Kaprijke)
    • De Phonograaf (Assenede)
    • Hopspot (Ertvelde)
  • mmm…eetjeslandse verkooppunten:
    • Slagerij Johan & Inge (Ertvelde)
    • Bakkerij Bekaert (Ertvelde)
  • webshop Brouwerij Van Steenberge (Ertvelde)
Terug naar boven